Rekrutteringsproces – den normale fremgangsmåde
- Gennemførelse af Jobanalyse af stillingerne samt fintuning af virksomhedens krav til stillingerne/personerne gennem interviews af nærmeste chef
- Udarbejdelse af kravprofil – herunder gennemgang af faglige kvalifikationer og personlige kompetencer
- Tilbud om at personlighedsteste den nærmeste leder, så vi har noget at holde kandidaternes tests op imod – dette er dog ingen betingelse, men kan hjælpe i forhold til spørgsmål om samarbejde mellem arbejdsgiver og arbejdstager
- Udarbejdelse af stillingsannonce og indrykning på udvalgte jobportaler eller i trykte medier efter aftalt medieplan
- Search i egne og eksterne databaser samt gennemgang af fagligt netværk for at finde egnede kandidater
- Modtagelse og besvarelse af indkomne ansøgninger herunder kontakt til og screening af relevante kandidater
- Modtagelse og besvarelse af indkomne ansøgninger herunder kontakt til og screening af relevante kandidater
– Telefoninterviews og mailkorrespondance
– Personlige interviews med udvalgte potentielle kandidater - Personlighedstest samt dybdegående interview af egnede kandidater
– Afdækning af motivationsfaktorer, arbejdsform, samspil med andre mennesker samt styrker og begrænsninger i forhold til jobprofilen
– Kontaktdata på referencepersoner indhentes
– Referencetagning hos minimum to tidligere arbejdsgivere (hvis muligt) - Udarbejdelse af kandidatpræsentationer af kandidater til præsentation hos virksomheden
- Kandidatpræsentation og 1. samtale med egnede kandidater (typisk mellem 2-4 kandidater) og virksomheden
- Efterfølgende 2. samtaler hos virksomheden med udvalgte topkandidat(er)
- Kontraktforhandling mellem kandidat og virksomheden
- Telefonisk opfølgning på den ansatte efter 14 dage og 2½ måned