Afdelingschef Regnskabsområdet – AGROVI


LEDELSE – REVISION/ØKONOMI/RÅDGIVNING – NORDSJÆLLAND

People Company søger for Rådgivningsvirksomheden Agrovi I/S i Hillerød en Afdelingschef for Regnskabsområdet. En spændende ledelsesopgave med et personaleansvar for ca. 25 medarbejdere i en progressiv og fremtidsorientret rådgivningsvirksomhed.

Agrovi er en primært landbrugsfaglig rådgivningsvirksomhed, der rådgiver landbrug, landboere og øvrige erhvervsdrivende om regnskab og driftsøkonomi, planteavlsrådgivning, juridisk og byggerådgivning/fast ejendom og specialrådgivning på områder som f.eks. biodiversitet, ESG-rapportering mv. Agrovi har hovedkontor i Hillerød og afdelinger i Holbæk, Ringsted og Nr. Alslev samt en ny afdeling i Vejle. Til Regnskabsområdet, som er Agrovis største forretningsområde, søges til en nyoprettet stilling en forretnings- og udviklingsorienteret afdelingschef, der skal stå i spidsen for de ca. 25 medarbejderes rådgivningsaktiviteter til kunder i Hillerød-afdelingen.

Om jobbet:

Afdelingschefens primære ansvarsområde bliver ledelsen af 3 afdelinger med i alt ca. 25 medarbejdere i Hillerød. En vigtig opgave er at være på forkant med udviklingen af forretningsområdet, hvor kundeunderlaget stiller nye og stigende krav til f.eks. ESG-rapportering. Da andet erhverv end landbrug er et voksende/udviklings område for Agrovi, vil dette også kræve din særlige opmærksomhed Som Afdelingschef for regnskabsområdet bliver du en del af ledelsen i Agrovi, og indgår i Agrovis ledergruppe med reference til den administrerende direktør.

Der er stor spændvidde i opgaverne, og det er vigtigt, at du besidder evner og lyst til at involvere dig såvel strategisk som operationelt/hands-on.

 Af ansvarsområder og arbejdsopgaver kan i øvrigt nævnes:

  • Ledelse – af 3 teams med mere end 25 dedikerede kollegaer i et videnstungt miljø.  Nogle af Agrovis centrale værdier er at være synlige, vise nærhed og være nærværende – og der forventes det, at du går foran som en rollemodel, og viser lederskab. En anden meget vigtig ledelsesopgave er at fastholde samt tiltrække medarbejdere og talent, som sikrer den fremadrettede fortsatte udvikling af regnskabsområdet.
  • Udvikling af området – de stigende krav til digitalisering af regnskabsfunktionen hos kunderne og til f.eks. ESG-rapportering, bæredygtighed, klima mv. samt krav til rapportering omkring kundernes udenlandske aktiviteter – er blot nogle af de parametre, der betinger, at regnskabsområdet fortsætter med at være på forkant med udviklingen, og det er Agrovis ambition at fastholde, og gerne udbygge den nuværende førerposition i branchen på dette område. Du tager derfor ansvar for digitaliseringsrejsen og har den indsigt der skal til for at navigere rundt i den verden. Du er gerne udadvendt, og kan på sigt tiltrække nye kunder til området.
  • Drift og udvikling af funktionen – dækker over bl.a. ressourceallokering og -optimering, sparring med teamledere omkring såvel ressourcer som opgaveløsning og udvikling af kompetencer. Du skal sørge for, at dine medarbejdere fortsat er ajour med gældende lovgivning, regler m.m. så intern uddannelse er dit ansvar. Det ses også gerne, at du kan arrangere kundearrangementer med relevante temaer for dine kunder. Der vil være god mulighed for at deltage i tværgående projekter af forskellig karakter i en virksomhed under konstant udvikling.

Om dig og dine faglige og personlige kvalifikationer:

  • Du har en relevant faglig baggrund som f.eks. revisor og/eller en teoretisk økonomisk uddannelse, som f.eks. jordbrugsøkonom, Cand.merc. Aud, HD(R/F) eller lign. Og meget gerne en opdateret viden og indsigt indenfor, hvad der rører sig indenfor det grønne erhverv.
  • Du har en ledelsesmæssig baggrund med flere års praktisk erfaring fra et lignende job i f.eks. en revisionsvirksomhed eller som Økonomichef i en rådgivnings- eller konsulentvirksomhed. Der kan være flere indgange til dette job. I sidste ende er det vigtigt, at dine faglige kompetencer er solide – såvel på regnskabsområdet som på ledelsesområdet, så det er den samlede pakke, der vil blive set på.
  • Det er en fordel, at du har erfaring fra rådgivningsvirksomheder (og gerne nogle i vækst), hvor du har arbejdet med systemer, processer og organisation og driftsoptimering samt forretningsudvikling.
  • Du er fremfor alt en selvstændig person, og skal have stærke analytiske kompetencer og et stort drive til at eksekvere, prioritere og skabe fremdrift. Du er en dygtig talbehandler, og har et godt bredt kendskab til forskellige ERP-systemer og evt. andre relevante regnskabsudarbejdelses- og rapporteringssystemer.
  • Du evner at se både opgaver og virksomheden (både Agrovi og kundernes) i et større og langsigtet perspektiv, og har en både forretningsmæssig og strategisk god forståelse og praktisk tilgang til at få løst opgaverne. Du skal besidde såvel regnskabsmæssige og forretningsanalytiske kompetencer, og evne at præsentere det på en brugbar og letforståelig måde for både interne og eksterne relationer.
  • Du skal være initiativrig, løsningsorienteret, have gennemslagskraft, være robust, ligefrem og uformel som person og samtidig være en godt begavet ”hands-on” profil, der ikke er bange for at vise sig uden for kontoret!
  • Du skal evne at motivere omverdenen, bl.a. via dit store engagement og drive samt have gode samarbejds- og forhandlingsevner og det falder dig helt naturligt at skabe en stærk teamånd og et effektivt samarbejde på tværs af organisationen.
  • Du forstår værdien af dine teams. Din tilgang til nye opgaver sker med et positivt sind, og du tager ansvar for egne opgaver. Frem for alt lægges der vægt på, at du har et godt humør og en høj servicegrad, er god til at kommunikere og trives i et travlt miljø.

Agrovi tilbyder:

  • Et selvstændigt, spændende og udviklende job i en handlekraftig, solid og veletableret og meget udviklingsorienteret virksomhed, der er inde i en spændende udvikling, hvor der er plads til, at du også kan sætte dine fingeraftryk på den fremtidige udvikling af virksomheden.
  • Du får en central rolle i organisationen, og du kommer til at arbejde tæt sammen med dine øvrige kollegaer og ledelsen i virksomheden.
  • Et arbejdsmiljø, hvor samarbejde, teamwork og humor er vigtige ingredienser. Og gode karrieremuligheder for den rette person.
  • Ordnede forhold og en attraktiv lønpakke, der forhandles individuelt på basis af dine kvalifikationer.
  • Placering på hovedkontoret i Hillerød.
  • Tiltrædelse efter aftale – snarest muligt.

Interesseret? – vi glæder os til at høre fra dig. Send din ansøgning til os her. Vi gennemgår ansøgningerne løbende, så send os din snarest muligt, så du er sikker på at komme i betragtning. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Jan Pedersen, People Company på telefon 9199 1975/jap@peoplecompany.dk eller Jens Peter Sørensen, People Company på telefon 2146 1711/jps@peoplecompany.dk  eller direktør Niels Peter Ravnsborg, Agrovi på telefon 2162 4525/npr@agrovi.dk

Søg jobbet her

Om Agrovi:

Den bedste løsning på jorden. Hos Agrovi leverer vi service og rådgivning til landmænd, landboere og andre erhvervsdrivende. Vores mål er at hjælpe med det, der betyder mest for vores kunder, og den jord, de træder på. Derfor handler vores løsninger også om det, du ikke altid kan se i et regnskab eller gætte fra distancen. Det kræver nærhed og ikke mindst nærvær. Det er det, vi taler om, når vi taler om den bedste løsning på jorden. Vi er knap 100 ansatte fordelt på vores fire kontorer i Hillerød, Ringsted, Holbæk og Nørre Alslev. Arbejdsmiljøet er uformelt med dedikerede og fagligt kompetente kollegaer, som sætter pris på godt humør. Vi søger især fagfolk, som interesserer sig for vores kunder og deres liv. Læs mere om Agrovi på www.agrovi.dk

People Company

Its all about people… – er vores slogan. Og vi synes det siger det meste. People Company er et konsulentfirma, der tager udgangspunkt i at skabe størst mulig effekt af det eneste parameter konkurrenten ikke kan efterligne med det samme – ”People”. Vores mål er at skabe fremgang gennem mennesker. Fremgang for virksomheden – og fremgang for mennesket. Det giver bedre resultater for alle på lang sigt. People Company holder til i naturskønne omgivelser på Lyngebækgård tæt på Hørsholm og løser opgaver for en bred vifte af danske virksomheder inden for rekruttering, organisationsudvikling, strategi- og forandringsprocesser, ledersparring og ledergruppeudvikling samt teambuilding.  Læs mere om People Company på peoplecompany.dk

 

Sidebar